06 oktober 2016

Två Playitasdagar i sammandrag

Så har vi avverkat två dagar till på denna favoritplats. Våra dagar börjar alltid på samma sätt så det ska jag inte uppehålla mig vid (solhälsning och springtur). I går var jag på Body Balance med en gästinstruktör som ledde oss. Helt annorlunda pass mot dem jag varit på tidigare. Riktigt utmanande dessutom och mänga övningar som jag överhuvudtaget inte kunde genomföra. Att gå upp i brygga t.ex. var det längesen jag kunde göra. Per var som vanligt på gymmet och körde roddmaskin och massa andra styrkemaskiner.
På eftermiddagen satt vi en stund i poolbaren och provade nya smoothies.
 Jag testade jordgubb, hallon och björnbär och den var god. Per var alldeles lyrisk över kiwi, ananas och melon.
Sen körde vi 50 minuter spinning och det var Marcelo med den tråkiga technomusiken igen. Nu kan man tyvärr inte välja instruktör så det är bara att gilla läget. Svettiga och trötta blev vi trots musiken.
Min tur att laga middag och för att piffa till fjärilskotletterna och den bakade potatisen mosade jag en helt perfekt avokado tillsammans med finhackad vitlök och nåt som jag trodde var creme fraiche men som mer var som smetana. Salt och peppar också och det blev riktigt gott.
 Vi har lagt oss till med olaten att gå till beachbaren då och då för att avnjuta en vacker drink. I kväll testade jag Frozen Strawberry Margarita och kolla så snygg den var och även god. Per har fastnat för Capirihua men den är inte så snygg så därför blir det ingen bild på den.

I dag har vi återigen bestigit berget som skiljer Playitas från Fuerteventuras näst största stad Gran Tarajal. Väldigt soligt och nästan vindstilla gjorde turen rejält svettig.
Atlanten ligger nästan spegelblank inför våra fötter.

På väg ner mot Gran Tal, Per skymtar i vänster bildkant.

Belöningen när vi kom in till stan, Det blev glass också innan vi begav oss hemåt.
Visst ser han ganska nöjd ut.
6 km att gå för att komma tillbaka till Playitas men på hemvägen valde vi att gå cykelbanan. Lite enklare. Väl tillbaka var vi helt utpumpade och jag somnade faktiskt en stund och det tillhör inte vanligheterna. Det behövdes antagligen!
Spinningpass med Marcelo IGEN fick avsluta dagens träning.
Nu har vi avnjutit Pers goda hamburgare med pasta och tomatsås. Klockan är åtta och här kom precis kvällskaffet. Himmel vad vi har det bra!

Inga kommentarer: