15 maj 2011

Detta har hänt...

...sedan senast. Jag börjar bakifrån med Bräknetrampen. Här borde förstås varit bilder på cyklande människor, men vi hade glömt kameran så det enda bildbeviset, som ju inte är nåt bevis, är två mobilbilder från fikapausen när vi hade cyklat en knapp mil. Perfekt cykelväder var det och rekordmånga startande i de olika loppen/sträckorna, 1050 stycken. När vi var längst bort från starten/målet hände det som inte ska hända. Vi hade stannat vid en fors i Bräkneån och skulle ge oss vidare uppför en brant backe. Då tog jag väl i lite för häftigt för kedjan gick helt enkelt av. Åt detta är inte mycket att göra mitt ute i skogen, så det var bara att promenera mot målet. Annika, Gert och Per cyklade och efter en och en halv timme kom Per med bilen och hämtade upp mig och cykeln. Så kan det gå. Vi picknickade i alla fall i Hoby Ekebacke innan vi åkte hem.
Fikapaus vid skomakaretorpet
Annika fikar

Här hemma fick vi nöjet att se två tranor på åkern och det tillhör inte vanligheterna. Vi har faktiskt aldrig sett några så nära förut, inte på marken. Kvällen ägnade vi sen åt att äta en massa och prata ännu mer. Trevligt som vanligt! I förmiddags gick vi en promenad runt Trummenäs innan Annika och Gert begav sig till Lindesnäs för att avtäcka båten.

Nöjd bilägare
  Och så var det det där med bilen. Golfen gick inte igenom besiktningen och att laga rostskadorna skulle kosta flera tusen kronor. Inte kul. Så vi började titta efter en ny bil och att det skulle bli en NY bil hade jag absolut inte haft en tanke på. Nånsin! Men nu har jag det och det var alldeles magiskt att sätta sig i lilla Suzuki Alto och mätarställningen stod på 0! Golfen sålde jag på Blocket förresten, för nästan ingenting.

Välfyllt växthus


Våranemon/tuvsippa
 Pers senaste skapelse är en tjusig bänk som döljer dom fula brunnslocken. Mycket mycket bra blev det som ni ser. Vi har trädgårdsarbetat nästan hela eftermiddagen och jag har sprungit en runda också. Det är verkligen inget fel på söndagar!

3 kommentarer:

stinakl@ltkalmar.se sa...

Vilken lyx att få en alldeles egen NY bil. Den ser så lagom ut. Hälsa Per att bänken är jättefin!
Ha dé gott i regnvädret. Vi ses till helgen. Jag slår en plingeling!
Hälsn Gamla Stina

Ulla o Curt sa...

Håller med Stina vilken lyx att få en egen splirrans ny bil. Hörde av grannen det där med kedjan men du var ju duktig och tog dig fram till fots. Kramar

Lisa Ulrica sa...

vilken jattefin bank!