23 maj 2011

Ölandskalas!

Jaa, då har ännu en festhelg avnjutits. Denna gång hos Stina och Bo på Öland, närmare bestämt vid andra kvarnen från Skogsby (rätt denna gången tror jag?). Vi hade bilen full av plantor plus två säckar med hästgödsel för att äntligen kunna färdigställa den utlovade rabatten vid den nyuppförda carporten.
Det var väldigt väl förberett som ni ser, så efter att vi blandat i hästgödseln var det bara att sätta igång med planterandet.

Innan vi satte igång fick vi kaffe och ljuvlig rabarberkaka med mandelmassa i.

Klart! Nu behöver herrskapet Klippvik bara vattna då och då och plocka bort ett och annat ogräs, i övrigt sköter den här rabatten sig själv, i alla fall nästan.
Klockan har blivit fem och Per och jag har både hunnit med fixa till oss lite mer festfina och ta en lite promenad bland orkidéerna på alvaret. Då kommer "the Sjöbergs" och det är dags att inta välkomstsangrian och goda tilltugg.

Och så var det middagsdags. Yes, va gott det var alltihop!
Nu är det möjligt att orda mycket av vad som avhandlades under kvällen, men det ska jag inte. Jag konstaterar bara att vi hade vansinnigt trevligt hela kvällen! Tack för det allihop!
Avslutningsfika innan vi körde hemåt.
Hemma kastade vi oss över trädgården och allt arbete som väntade på oss där. Kul var det att sätta igång med utplantering av växter, iordningställande av växthuset m.m. Jag hann springa en tur också innan det var kväll. Idag har Per jobbat vidare i trädgården även om det har varit grymt blåsigt och hans arm fortsätter att värka. I morgon hoppas jag att han gör slag i saken och ringer till vårdcentralen.

Inga kommentarer: