09 juli 2006





Det var sol över Hovmantorp när lille Emil Oscar Andersson döptes.
Det har varit en härlig söndag och en fantstiskt fin dopcermoni har vi varit med om, eller fest för emil som prästen sa. Det började med att den tillfällige och ovanligt söte kyrkvaktmästaren Oliver (3 år tror jag) tryckte igång kyrkklockorna. Han verkade väldigt nöjd över prestationen. Emily bar Emil fram till dopfunten och hon läste också evangeliet, ni vet "låt barnen komma till mig". Jätteduktig var hon! Anton ledde kusinerna i "Idas sommarvisa" och Max hade fått hedersuppdraget att fylla dopfunten med vatten. Detta gjorde han med stort allvar och koncentration. Själva festföremålet uppförde sig exemplariskt och gav oss till och med ett leende när själva dopet var avklarat. Cermonin avslutades med den (som jag tycker) vackraste psalmen, "I denna ljuva sommartid".
Sen bjöd Carina och Peter på buffé och jättegod jordgubbstårta.
Vi fick också tillfälle att träffa den "världsberömda" Majda (och hennes föräldrar), som Stina och Bo inte kan få nog av att prata om. Och, hon var precis så söt som bilderna har skvallrat om!
Så har jag känt Lindas och Magnus bebis sparka!!! Snart, snart är det dags! Linda har förresten klippt snyggaste frisyren.
Nu är det dags att se Frankrike slå Italien...eller tvärt om.......//Lotta

2 kommentarer:

lindamagnus sa...

Bockar och bugar för frisyr-berömmet :-)!

Lisa Ulrica sa...

Wow, japp, det ar solklart! Mna har varldens snyggaste syster... jag gillar bade kjolen och frisyren skarpt!