12 juli 2006


En riktig bil!!!!
Min första riktiga bil faktiskt. Inte en skrotig "Gunsa" (salig i åminnelse) eller en rostig Honda utan en nylackerad silvergrå Golf CL 1,8 I, 1992 års modell. Ny kammrem är det också, har ingen aning om vad det är, men det låter betryggande på nå´t vis (att den är ny alltså).
Denna pärla till bil inköptes igår av mannen med större självförtroende än Muhammed Ali, eller som han själv uttrycker saken: "Jag är oslagbar"! Lasse Lack i Hovmantorp förstås. Han skulle verkligen kunna prata omkull vem som helst. Samtidigt är han ganska oförarglig så det gör inte så mycket att han pratar oavbrutet. Dessutom skriver han på fakturan "I priset ingår hjälp". Det tycker jag är lite gulligt.
Jag tror jag ska köra en runda nu.........//Lotta

5 kommentarer:

lindamagnus sa...

Grattis till bilköpet Lotta!
Den ser jättefin ut, hoppas premiärturen gick topp!

Lisa Ulrica sa...

Wow, vilken sot liten bil. Men du, Lotta, Hondan vart inte sa dum den heller.... Och gamla goa Gunsan... Vad heter denna nya parlan?

Per och Lotta sa...

Nej då, jag gillade Hondan jättemycket, men när det visade sig kosta mer att fixa rostangreppen än vad jag betalade för hela bilen, kändes det inte värt det.
Golfen heter PLA 012, hitta gärna på ett passande namn på det registreringsnumret.

Jo. sa...

Men mamma det ar ju sjalvklart att hon heter PÄRLAN! Hur kunde du missa det. stackarn, som hon har forsokt brumma fram det utan att du har forstatt.. Ja, ja, jag sager da det. Var forresten Henke som forstod det.

Fin ar hon ocksa. Ses snart!

Anonym sa...

Lasse Lack, han är en skojare
Snackar mycke,lovar mycke, men lurar folk på dåliga bilar.