06 maj 2007

Himmel, vad vi är duktiga!




Ja, så är det. Denna helgen har vi verkligen uträttat så mycket och det allra mesta har varit roligt.

Vi inledde lördagen med att åka till Öspab (plantskola), där vi köpte rosor till framsidan. Vi tyckte att vi hittade friska, fina exemplar, så nu är det bara att vattna och hålla tummarna för att dom tar sig och blir jättestora och vackra.........Det enda som var synd var att det inte fanns några vita rosor kvar. Jag vill så gärna ha en "Iceberg" nämligen. Förutom rosorna fick Per sin efterlängtade japanska blodlönn och så fick vi en ljusblå riddarsporre och ett par jordgubbsplantor. Några av plantorna vi satte i höstas hade inte klarat vintern.

Så blev det förstås plantering och vattning när vi kom hem. Per klippte också gräs och jag gjorde i ordning kryddlandet. Lite pauser blev det förstås också, som t. ex. när vi tog en Sort guld. Gott!

I dag har vi fortsatt i samma goda tempo. Per har skrapat och målat dörrar på stallet och sen rödmålat baksidan (eller delar av den, mycket återstår). Jag har fortsatt med rensning och plantering och så har jag äntligen sått basilikan. Den hade vi alldeles glömt bort, men nu är fröna i jorden. Basilika tillhör våra absolut viktigaste kryddor och i växthuset brukar det bli massor. Så även i år hoppas vi. Arbetsdagen avslutade vi med att springa en mil på slingan vid Orionstugan. Det var genrepet inför Göteborgsvarvet på lördag...........hur nu det kommer att gå?

Så har vi också begått en premiär, vi har nämligen suttit ute och ätit middag för första gången i år. riktigt skönt i kvällssolen. Per sitter just nu och förbereder morgondagens controllermöte i Malmö, men jag hoppas att jag får med honom ut på en promenad, så vi får ta en titt på vår fina trädgård!//Lotta

1 kommentar:

Jo. sa...

Det är faktiskt inte klokt vad ni är duktiga!!!!!