13 november 2011

Halvmara och födelsedag

Lördagen tillät ingen direkt sovmorgon för klockan tio gick starten på Jämjöhalvan och då gällde det att ha ätit frukost i god tid innan. Jag ska väl erkänna att jag flera gånger ångrat att jag anmälde mig till loppet. Det visade sig nämligen att det var DM i halvmara och jag såg framför mig hur alla elitlöpare och elitmotionärer susade i väg på lätta fötter...och så jag då. Men det blev inte fullt så illa. För det första var vädret det bästa tänkbara, några plusgrader (frost på morgonen), strålande sol och vindstilla. För det andra var det ett par till som var vanliga motionärer. Fast det visste jag förstås inte förrän efteråt. Och för det tredje gick det riktigt jäkla bra! En rejäl putsning av min tidigare bästa tid, ungefär 8 minuter. Hurra!
Starten
Trött och nöjd 2 timmar 11 minuter och 21 km och senare
Hem och duscha, kaffe och kexchoklad och sen i bilen till Växjö för att gratulera Linda på födelsedagen.
Födelsedagsbarnet är redo att öppna paket

Bus-Isak charmar alla!
Leo är inte fullt lika road av att bli fotad
Vi blev bjudna på smarrig chili con carne med bröd och sallad och jag kan säga att jag var jättehungrig! Innan dess hade förstås Leo och jag byggt Lego. Det måste man! När jag frågade Leo vad han önskar sig i julklapp var svaret givet: Allt Lego som finns! Som synes ovan fick vi tårta också, lingoncheesecake. Jättegod! Men Isak ville inte ha för han tycker inte att man ska ha knäckebröd på tårta nämligen. Det var digestivekexen som förvillade...
Idag har vi firat far (min) med ännu mer tårta och nu laddar jag för arbetsvecka och syjunta här i morgon kväll. Per har varit en ängel och bakat chokladmarängbotten, så i morgon blir det tårta för tredje dagen i rad. Veckan blir för övrigt väldigt intensiv. Onsdag-torsdag Malmö för både Per och mig och sen åker vi neråt igen även på fredag. Då hoppar jag av i Lund för att åtnjuta belöningen (nja) för Nit och Redlighet i rikets tjänst (jobbat 30 år i staten) på Grand Hotel i Lund. Per åker vidare till Köpenhamn. Dit åker jag också när jag belönats färdigt frmåt eftermiddagen och sen ska vi stanna över helgen och gå på julmarknad på Tivoli och ha det allmänt mysigt.
Nu laddar jag för arbetsvecka och syjunta här i morgon kväll.

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Duktig du varit Lotta och så underbara bilder på Linda och barnen. Per varit??? Kram från oss