05 oktober 2008

Grattis Lisa!

I dag fyller Lisa 31. Per lyckades få en kort pratstund med födelsedagsbarnet i förmiddags (sen eftermiddag i Tassie). Max krävde dock 99% av sin mammas uppmärksamhet så det blev inga längre utläggningar om hur dagen hade firats. Jag hänvisar därför till Lisas egen blogg för ytterligare info. Här är det så höstigt stormigt och regnigt som det bara kan bli. Typiskt innesittarväder! Tur att vi hade en så mysig kväll i går. Maten blev lyckad och vinet var gott. Som vanligt när vi träffas blev kvällen rättså sen (med våra mått mätt då) och vi hann nog avhandla det mesta om barn och barnbarn och hus och resor och jobb och gu´vet allt. Idag har vi inte gått någon promenad (det brukar vi alltid göra annars) eftersom regn och storm inte tillät det, men vi tog en tur med bilen i stället. Annika och Gert är lite sugna på en sommarstuga här i krokarna, så vi kollade på ett par objekt (Johanna, skorphuset var ett av dom). Att det går att försköna saker på foto råder det ingen tvekan om. På nätet hittade Per och Gert en jättefin stuga på Sturkö. Nytt kök, öppen spis, stor altan och nymålat i åtminstone i ett par av rummen. Det såg verkligen superfint ut på bilderna. Men nej, inte mycket att ha när vi väl kom dit. Såg faktisk ganska fallfärdigt ut. Det är bara att leta vidare! Vi ska absolut hålla ögonen öppna för det vore ju toppen att ha Olsberg på nära håll på somrarna.
Nu ska jag kasta mig över symaskinen och se om jag möjligen kan åstadkomma en blixtlås på mina svarta byxor. Ja, inte själva blixtlåsen då för den har jag köpt, utan mer sy fast den så att det ser snyggt ut. Håll tummarna!

2 kommentarer:

Jo. sa...

oooh skorphuset. Köp köp köp!! Undrar vad hon ska göra, som bor där.

Per och Lotta sa...

Vet ej, men jag såg henne igår när jag travade förbi.