23 november 2006

Bästa syjuntan träffades i går kväll.....

....efter många om och men och fyra veckor var det äntligen dags att prova vin och äta god mat och prata, prata, prata!
När man inte har träffats på så länge kan jag lova att det finns massor att avhandla. Trots att Monica (och Roffe) var mitt i renovering av sitt kök hade hon åstadkommit en smarrig fläskfilégryta som vi glupskt kastade oss över. Det är en vana vi har, väl inarbetad efter tjugo år, nämligen att kasta oss över maten.....På senare tid har vi övergett själva handarbetandet och ägnar oss numera åt vinprovning. Väldigt kul och lärorikt(hm)....Ingeborg som är vår vinchef och kännare hade valt tre portugisiska röda viner. Alla tre var helt OK men vi fastnade särskilt för Vila Santa, Nr 12507 som var riktigt riktigt gott. Samtalsämnena under kvällen behandlade allt från barnbarn, bröllop, gemensam resa till nå´n trevlig europeisk huvudstad till hemska ormar i Tasmanien. Pia som är snäll och har tillbringat sex veckor i Australien sa att hon inte sett en enda orm. Karin som är mindre snäll och som också varit i Australien, uppmanade mig att hålla koll uppåt eftersom orm-eländena kan dimpa ner uppifrån också, hujedamej......Ingeborg, som är den praktiska, tyckte inte att jag skulle vara för säker på att dom har serum hemma utan se till att köpa det här (tror ni dom har tigerormserum på apoteket?). Monica, som också är mindre snäll, tyckte inte jag skulle åka överhuvudtaget, men var beredd att överta min flygbiljett........
Planering påbörjades också för att vi framåt våren ska kunna göra en weekendresa tillsammans med våra män. Med Österlen-besöket i färskt minne är vi bara så bestämda att detta verkligen ska bli av.

Här är vi alla fem (klicka för större bild). Från vänster Karin, Lotta, Monica, Ingeborg och Pia

Tack snälla Monica för en mysig kväll!

Nästa möte är inbokat till den 14 december. Vi ser fram emot det!

Inga kommentarer: