12 november 2006

Leo William Ungsten.....




.....döptes i går i St Birgittas kapell i Majorna i Göteborg. Det var lite blåsigt och ruggigt, men turligt nog hade det våldsamma regnet upphört, så vi kunde alla komma torrskodda till kyrkan. Tre bebisar skulle döpas, förutom Leo var det en kille och en tjej. Cermonin var väldigt högtidlig och prästen, som var en hon, var jättegullig. Vi sjöng tre psalmer, 381 (I Guds famn tror jag den hette), "Tryggare kan ingen vara" och nr 21 som är "Måne och sol" och den är bara så fin. Mona och Robbe är förresten Leos faddrar. Tillbaka på Karl Johansgatan skålade vi, Kerstin och Lars, Mona och Robert, Per och jag och förstås Linda och Magnus för Leo i röd champagne. Huvudpersonen själv var dock så utmattad av all uppståndelse att han sov som en stock i bärselen hos Linda. Efter champagne-skålen fick vi se den numera berömda filmen "Leos första sommar". Jag lovar att det inte finns ett barn i denna värld som det finns så många foton av som Leo! Sen blev det tipspromenad och den handlade förstås om...ja, ni vet vem och jag delade segern med barnets farfar. Eftersom det bara fanns ett pris blev det lottdragning och den förlorade jag dessvärre. Supergod middag blev vi sen bjudna på, oxfilè, med bearnaisesås (det du Johanna) och rostad potatis och ljuvligt god kanelparfait till efterrätt. Konstigt att mina blogginlägg alltid handlar om mat på ett eller annat sätt.....

Vi får absolut inte glömma att det fanns många huvudpersoner denna helg. Om Leo var nummer ett så var Linda nummer två för idag fyller hon år (man avslöjar inte en dams ålder) och vi fick den smaskigaste chokladtårtan till kaffet innan vi begav oss hemåt. Som nummer tre av huvudpersoner är förstås alla fäder. I Göteborg fanns tre stycken, Per, Lars och Magnus och här hemma finns min far som vi precis har varit och uppvaktat (jag ska inte tala om vad vi fick att äta......)

3 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Wow! Dom ar bara supersnyggast, Linda, Magnus & Leo William Ungsten! Gillar Lindans klanning valdigt mycket.

Per och Lotta sa...

Ja, Lindas klänning var så fin, det var faktiskt det första jag sa när jag fick se henne.

Anonym sa...

varfor inte:)