19 november 2006

Fortfarande finns det trattkantareller............

...........och vi har plockat massor på ett par timmar idag. Nu håller bästa Per på att rensa och förvälla och det kommer att bli en försvarlig mängd att frysa in så småningom.



Mat-temat är ju ständigt aktuellt på denna blog så det är klart att jag måste visa fredagsmiddagen, grillade fläskotletter med bakade potatishalvor och paprikasalsa. Till detta drack vi Esclusivo Salente Rosso, som vi handlat för en ganska billig peng i Köpenhamn, och det var jättegott!


Gårdagen var lite dryg med regn mest hela dagen, men det hade det goda med sig att all stryktvätt plötsligt blev struken och vinterhjulen på Pers bil kom på plats.........m.m.
Så har vi pratat en god stund med Lisa idag och tagit reda på hur varmt det är i Tassie när vi kommer precis innan julafton. Det är inte stor mening att ta med tjocka tröjor och långkalsonger fick vi veta. Riktigt supervarmt brukar det vara om än inte lika luftfuktigt som i Thailand. Så nu vet vi vad vi har att rätta oss efter. Gummistövlar är dock ett måste.............i alla fall för mig och Linda... det finns fina blommiga om man vill vara lite trendig..........
Per och jag har sprungit idag också, ut till Öljersjö, jag, och till Barnens gård, Per, så det känns faktiskt hur bra som helst trots att det är arbetsdag i morgon. Ganska kul att jobba också för det är så mycket på gång!

Och så har vi hon Linda Ungsten, som verkar ha tappat stinget totalt när det gäller bloggen. Varför har hon inte låtit världen få se coolaste Leos allra flirtigaste och soligaste skratt....det är tur att jag finns.............. här är han,kolla bara....

Ha en god arbetsvecka//Lotta

1 kommentar:

lindamagnus sa...

Oj vilken middag ni åt i fredags! Ser ju hur gott ut som helst!

Kan bara instämma i att bloggandet för min del inte går på högvarv just nu :-) ..och att det är tur att du finns! Kram på dig världens bästa Lotta!