14 oktober 2007

Här är Bodil!

...och om man direkt kan se vem som är pappa och farfar till tvillingarna i Kalmar är det ingen tvekan om vem som är mamma till Majda. Så himla lika! Vem Bodil är lik är det inte lika lätt att se ännu, vi avvaktar fler bilder.
En hel timme med min favoritförfattare i videokväll med Luuk! Han är bara så bra! Och det bästa är att hans "skämslåt" var "En sliten grimma". Den hade jag på singel i min späda barndom, "En sliten grimma" på ena sidan och "Gamle Svarten" på den andra. Jag visste väl att vi hade nå´t gemensamt!
Leif G W:s senaste bok "Faller fritt som i en dröm" står dessutom och väntar i bokhyllan.

Söndagen har annars förflutit i ett hyfsat lugnt tempo, med diverse hushållsgöromål och trädgårdsarbete precis som vanligt. En promenad har det också blivit precis som vanligt och det känns som om förkylningen är på väg att ge med sig. I morgon är det måndag och i Bangkok är det 26 grader varmt.

3 kommentarer:

Kinga sa...

Roligt att få se lilla Majda och hennes lilla syster. Jätte stort grattis till Ola och Getrud.
Nu har jag kollat in ert boende i Hua Hin. Ååå, vad ni kommer att få det gott. Jag längtar redan tillbaka. //Kinga

Ulla o Curt sa...

Vill bara göra ett påpekande att här i Huay Yang är det 32 grader och idag strålande sol. Nu är det dax för middag på Tamarin (Carina vet).Kram från Ulla o Curt

Per och Lotta sa...

Men det var 26 grader i Bangkok (mitt i natten där) när jag skrev mitt blogginlägg.//Lotta