06 oktober 2007

Solig lördag i Göteborg





Solen har strålat från en molnfri himmel och vi, Linda, Leo, Per och jag har varit på vandrande fot mest hela dagen. Men vi började med att ta spårvagnen till Järntorget och därifrån gick vi direkt till Haga och hamnade mitt i lördagsvimlet. Det var tydligt att alla skulle ut i det fina vädret och fika. Men vi fick tag i ett bord vi också och Leo passade på att äta lunch. Efter fikat gick vi vidare till Botaniska och där är ju som vanligt överdådigt vackert även om mycket av växtligheten blommat över. Massor av folk var det där också förresten, precis som i Slottsskogen dit vi gick lite senare. Vid detta laget hade Leo, som sov middag i vagnen, vaknat och och intresserade sig väldigt för sälar, pingviner (himmel va söta dom var), pelikaner (kanske mest Per som var intresserad av dom) och alla möjliga andra fåglar. Nu var vi ju redan en bra bit på väg tillbaka till Majorna så vi promenerade hela vägen hem. Eftersom jag hade stegräknare på mig (knäppt, ja jag vet) vet vi att vi gått 14 476 steg. Inte så illa på en lördagseftermiddag! Nu har lille coole Leo somnat, Linda, Per och jag har ätit rökt lax med massa goda tillbehör och nu ska vi få nå´t annat gott som Linda håller på att fixa med i köket. Förresten, om nå´n undrar, så är Magnus i Barcelona med jobbet och kommer hem i mogon kväll. Och om nå´n undrar varför det inte är en enda bild på Linda, beror det på att dessa bilder är från Lindas kamera och det är hon som fotat. I morgon blir det därför BARA bilder på Linda, tagna med vår kamera. Så det så! Ha nu en god lördagskväll för det ska vi!//L

2 kommentarer:

Kinga sa...

Vad mysigt ni har, och tror det eller ej men ni har en mycket blåare himmel än vi. (Fast VI har 30grader i luften och havet är så underbart varmt.) Hoppas ni fick en mysig lördagkväll. Kram Kinga

Lisa Ulrica sa...

fin finare finast ar ni!