28 oktober 2007

Nu är vi hemma!

För att komplettera bilden av vår Köpenhamnshelg kommer här lite bilder. Först vårt hotell Österport, som vibrerar varje gång tåget kör förbi (och det är ofta). Bilder från botaniska där man hade en utomhusavdelning med australiensiska växter, bl. a. eukalyptusträd från Tassie. Och naturligtvis bilder från bestigningen av trappan upp till taket i Palmhuset..........varje gång jag är på väg upp ångrar jag mig, men det går över och när jag väl är där uppe på toppen känns det helt OK faktiskt. Att ta sig ner är inga problem alls!

Per var lyrisk över en hel rad tjusiga bilar som stod parkerade på en av tvärgatorna till Ströget. Porschar, Mercedesar och Jaguarer. En stor jeep som hette Hummer såg vi också. Jag var mer intresserad av det som fanns inne i affärerna.................En kofta och en top från Noa Noa blev det. Tidningsskulptur på Rådhusplatsen och så de fina "statarlängorna" på Öster Voldgade. Vi passerar dom varje gång vi går mellan hotellet och centrum.Fina skyltfönster, skatfontänen på gården där vi fikade och så ytterligare en skulptur på Rådhusplatsen.
Förresten, julskyltningen har börjat så smått. Illums julestue hade öppnat och i billighetsaffären "Tiger" på Köpmagergade fanns det också hur mycket julpynt som helst. Snart är den här, julen alltså!

2 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

ja visst ar det snart jul och det ska bli sa himla harligt att komma hem - jag langtar verkligen! Ladda upp med prinskorvar & knackebrod!

Ulla o Curt sa...

Ni verkar ha haft det jättebra men julskyltning redan i oktober, nej det kan vänta lite. Lite svårt att tänka på tomtar i värmen men snart är det jul Lisa och du får komma hem till Torstäva. Kuligt!/Ulla