07 juni 2008

Målning, grillning och Leo kan säga Lotta.......

....och solen fortsätter att skina över oss! 25 grader varmt och nästan ingen vind. Linda, Magnus och Leo kom till oss i torsdags kväll, så när Leo vaknade på fredagsmorgonen tog det inte lång stund förrän vi andra också var på benen för att hugga tag i skrapor, skurborstar och penslar. Vilen skillnad det blir att vara fyra i stället för två som jobbar! Leo passade på att vattna alla krukor medan vi andra var upptagna med målningsarbetet. Med jämna mellanrum ropade han också på "Lota", mest när det behövdes påfyllning av vatten. Jag gjorde det så himla gärna! Det är jobbigt att stiga upp tidigt, så Leo och jag gick en promenad för att Leo skulle få lite lunchvila. På kvällen grillade vi. Gäller ju att passa på medan sommarvärmen är kvar (typiskt svenskt enligt Fredrik Lindström)! Kvällen var ljum och det var bara Linda och jag som så småningom behövde ta på oss nå´t långärmat.Med lite hjälp av morfar lyckades Leo till slut klappa Elsa. Hon är ganska svårflörtad vår kattmadam. Barn tillhör inte hennes favoritmänniskor om man säger så.Upp tidigt (inte fullt lika tidigt som i går dock) idag också och fortsatt målningsarbete. Nu kan vi faktiskt skönja slutet på första långsidan och SE så himla fint det blir! Förresten kom Annika och Gert och hälsade på lagom till 11-kaffet. Väldigt kul att se dom! Dom var dock inte klädda för målningsarbete...............(haha)Än återstår dock målning av fönster och andra omgången av själva fasaden. Det tillhör morgondagens vedermödor. När Linda, Magnus och Leo hade dragit vidare till Ytterön bestämde vi oss för att det fick räcka med arbete. Vi tog helt enkelt ledigt och körde via Torhamn till Kristianopel och åt glass på "Café Sött och Salt" och tog en promenad på den gamla bygatan. Där är så fint! Kolla bara på den fantastiska klematisen som växte vid ett hus vi passerade.Nu har vi precis grillat igen (det är ju det där med att passa på). Flintastek och ugnstekt nypotatis är inte fel!

I morgon hoppas jag kunna rapportera om en färdigmålad baksida. Håll tummarna för att det går bra! God lördagskväll också!

2 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

gu va fint det blir & duktiga ni ar! du ar allt en lycklig en Lotta - Leo ville inte ens saga hej till mig nar jag ringde till Ytteron alldeles nyss... men men sa ar man ju inte pa plats med muminkex och annat gott sa man blir poppis... far nog komma hem snart tror jag!

Per och Lotta sa...

Inte ett enda Muminkex, jag lovar!