22 juni 2008

Tatueringen

Här är den, Jockes tattoo: Bilden föreställer sångaren i det norrländska hårdrocksbandet "Raised fists". Dom är kända, låter mycket och spelade nyligen på Hultsfredsfestivalen. Kommer till Emmabodafestivalen också läste jag nyss. Enligt Jocke ska tatueringen kompletteras med lite färg och det hjälpte inte ett dugg att jag sa: "Det får du inte". Vi får väl se hur den där bilden ser ut nästa gång han kommer hem...... Nöjd nu Lisa? Annars har det varit en lugn dag. Jakob, Kim och Johan körde mot Stockholm vid lunchtid och då stack Per och jag faktiskt ut och sprang. Det är evigheter sedan senast och som vanligt efter ett uppehåll gick det riktigt hyfsat. Så pass bra att jag tog mig runt två varv på slingan och det kommer antagligen att straffa sig i morgon när träningsvärken kommer smygande. Och sen kommer det att kännas bedrövligt nästa gång jag ska ut i spåret. Men men, det är så´nt man får ta. Per har haft så himla ont i sitt ena knä den senaste tiden så det var perfekt att han kunde springa överhuvudtaget. Gjorde inte ont sa han. I morgon ställer Per in sin lediga dag för att åka på jobberesa till Helsingborg. Jag jobbar här och det är nu fyra veckor kvar till semestern och det är då sommaren kommer. Men det där jag skrev om regn häromdagen, glöm det! Här har inte kommit nå´t. Det är bara allmänt mulet och bara 16 grader.

1 kommentar:

Lisa Ulrica sa...

mycket nojd!