23 november 2008

Tänk på vilodagen.....

....och det är precis vad vi har gjort idag, inte bara tänkt på den utan verkligen vilat hela dan. Detta innebär att det inte blir någon målningsdelrapport idag för det finns helt enkelt ingenting att rapportera. Arbetet har legat nere. I stället ställde vi bilens nos mot norr och körde till Johansfors och julmarknaden på glasbruket. Det har blivit jättestort! OK, jag kanske inte ska snacka så mycket för jag har bara varit där en gång förut, men då var det bara några stånd inne i hyttan. Nu var det precis fullt överallt, till och med utomhus och dom hade stängt av vägen mellan Broakulla och Algutsboda. Det var emellertid inte mycket att ha. Mest julskräp skulle man kunna säga. Vi köpte äppelsenap till julskinkan, det var det enda. Vi fikade förstås också som ni ser till höger, våfflorna var jättegoda! I glasshoppen träffade vi den numera rikskända kladdkakebagaren Anna Lindblom tillsammans med make och yngsta dotter. Speciellt kul för mig eftersom jag inte träffat dom "in real life" förut. När vi ändå var i närheten tog vi en vända till Åfors glasbruk också och där var det sig likt förutom att Bertil Vallien börjat tillverka en ny sorts båtar och egendomliga landskap. Ganska häftigt! På hemvägen svängde vi av mot Vissefjärda för att jag skulle få beskåda nedanstående chateau, tillika Bos föräldrahem. Väldigt stiligt hus som måste vara enormt stort! Förresten fick Per syn på nå´t genom ett av fönstren som han gärna skulle vilja lägga vantarna på....nej, vi gick inte runt och kikade in genom fönstren om det är det ni tror. Lite hyfs har vi!
Per har lagat ost- och skinkpaj och jag har strykit kläder till arbetsveckan. I Melbourne är det 11 grader varmt.

Inga kommentarer: