17 maj 2009

Sommarvarmt Stockholm, 3-årskalas och teater

Det här är en kortkort rapport från huvudstaden och allt vi gjort under helgen. Gårdagens förmiddag ägnade vi åt promenad på Söder, Johanna, Jakob, León och jag. Men först åt vi frukost i solskenet på Billgrens café på Folkkungagatan. Bl a handlade vi present till födelsedagsbarnet Frank som på eftermiddagen skulle hålla kalas på sin innegård på Bondegatan. Hanna hade bakat finaste tågtårtan och alla var grymt imponerade. Väldigt kul med kalas tyckte León (och vi också för den delen). Johanna och jag var sen på stadsteatern och kollade på Mellanrum med Johan Rheborg och Gunilla Röhr. Sådär bra kan man väl sammanfatta pjäsen. Det hemska var att jag hela tiden satt och väntade på att Johan Rheborg plötsligt skulle skjuta fram hakan och förvandlas till Percy Nilegård............ Resten av kvällen ägnade vi (även Jakob och León) åt att se Norge göra slarvsylta av motståndet i Eurovision Song Contest. Jocke firar alltså inte bara 17 maj idag utan även den förkrossande segern. Idag har Johanna och jag gått och gått och gått så nu har vi smått värkande fötter. Vi har fikat och kollat i en massa affärer, men inte handlat nå´t speciellt. Lite kändisspotting blev det också för vi såg Katarina Ewerlöv vid Slussen och Stellan (Skarsgård) här på gatan. Ingen kamera, inga bilder. Jag lägger upp några mobilbilder i morgon . Nu fika. I morgon möte i Solna och sen hem.

Inga kommentarer: