01 juni 2011

Trädgårdsmagi

Jag har inte hittat på denna rubrik själv utan det är titeln på den bok av Hannu Sarenström som jag fick av Per igår. Och den är verkligen magisk (Per är också magisk för den delen!). Jag kunde knappt sluta läsa och titta på bilder igår kväll. Här är han, Hannu och bilden tog Per i lördags i Slottsparken i Malmö. Hannu är nog mest känd som återkommande gäst hos Gunnel Carlsson i Gröna rum. Lite smågalen och en riktig trädgårdsnörd som pratar hela tiden!

Om någon vill läsa mer om vår trädgårdsresa i lördags går det bra att kolla här, för det är jag som skrivit det mesta och Per har tagit de flesta fotona.
Det jag var ute efter var egentligen att visa att det råder en viss trädgårdsmagi hemma hos oss också. Kolla bara!

En av våra trädpioner har precis börjat blomma och vi är helt betagna. Visst är det magiskt!
Det kommer mer i samma stil framöver, jag lovar, för nu börjar den bästa tiden på året. Den börjar dessutom med fem lediga dagar som ska bli soliga och varma. Inte illa.
Dagens final blir en bild på den magiska katten Elsa. Hon gör inte mycket nytta på en dag;)

2 kommentarer:

stinakl@ltkalmar.se sa...

Jag förstår att ni hade en ljuvlig trädgårdsutflykt. Helt fantastiska bilder! SKÖN VARM O SOLIG HELG!
(vi far till Vikbolandet)
Kram Stina

Lisa Ulrica sa...

ljuvlig blomma & Elsa!