16 februari 2019

Vårkänslor

Riktigt vårväder i dag. Det fick oss att ta en rejäl promenad runt Trummenäs. Vi landade på 8,5 km och hela vägen i strålande solsken.

På vägen hem kom Per på den lysande idén att vi kunde börja odla i drivbänken. Kändes lite tidigt den 16 februari men jag var naturligtvis med på det. Drivbänken visade sig vara full av ogräs så det slutade med att Per rensade upp det värsta och sen täckte han bänken med en presenning för att ta kål på resten. Presenningen får nog ligga där några veckor så får vi se hur det artar sig. Jag sådde i alla fall spenat, dill och Åke Truedssons salladsmix i sålådor och ställde i växthuset. Det kan gå? 


Palmkålen står fortfarande fin i landet så jag plockade med mig några blad och gjorde chips. Jag har försökt förut men varje gång har jag glömt dem i ugnen och fått plocka ut nåt bränt oätligt. I dag satte jag en köksstol framför ugnen och satt där tills jag bedömde att chipsen var färdiga.

 Och se där, chipsen blev alldeles utmärkta. Goda, spröda och vi åt upp allihop.
Nu stänger jag ner och kanske blir det nåt nytt i morgon.

Inga kommentarer: