20 februari 2019

Vi fortsätter låtsas att det är vår

Gårdagens dubbelpass på gymmet är väl lagom att börja med. Vi startade med funktionell träning kl. 7, ett pass som jag varit med på varje tisdag i flera år. Premiär för Per. Sen hade vi en paus på 45 minuter då vi körde lite i gymmet. Pass nr 2 var spinning för seniorer som Per har gått på flera gånger. Premiär för mig. 

Spinninginstruktör Lyneth Wolske

Per gör sig redo för cykling
 Jag hade ju sen värsta lyxkvällen hos Karin tillsammans med de andra i syjuntan (Pia, Ingeborg och Monica). Som väl alla redan vet var det länge sedan vi sydde/stickade nåt. Numera är det god mat och gott vin som gäller. Denna omgångens tema är länder. Karin valde Italien och bjöd på magiskt god Osso Bocco och lika magisk Tirami su. En mycket trevlig kväll!
Osso Bocco


Onsdag är en given träningsdag för Per och sedan en vecka tillbaka även för mig. Per var på styrka/balans-pass och jag sprang ett intervallpass på bandet under tiden.
Riktigt härligt väder när vi kom hem vid halv elvatiden. Kaffe med Pers nybakade (i går bakade han) frallor var perfekt förmiddagsfika!
Inte aktuellt att vara inomhus i 8 graders värme och solsken. Grusgångarna är/var i bedrövligt skick. Fullt med grenar, löv och ogräs överallt så jag tog det som mitt uppdrag att ta i tu med rensning. Riktigt roligt och jag fick ganska snabbt byta dunjackan mot en tunnare jacka för det är ett ganska svettigt arbete. Möjligen har jag klarat av en fjärdedel i dag. Men som pensionär är det ju bara att tänka att det kommer fler dagar. Min plan var att fortsätta i morgon men vi har just kollat väderprognosen och den visar snöblandat regn hela dan så vi får väl se vad det blir.
 Per tog sig an allén som också var full av torra löv och nedfallna grenar. Till skillnad från mig fick han behålla vinterjackan på för han jobbade delvis i skugga. Fint blev det även om han också har en bit kvar innan det är klart.

 Stallkatten har också vårkänslor och tog sig en promenad i trädgården.
Premiärfika utomhus blev det också i eftermiddags. Riktigt varmt i solen!

Och tänk att få hänga ut tvätten och faktiskt ta in den helt torr efter tre timmar.
Nu tar vi kväll och hoppas på att det där snöblasket som väntas i morgon uteblir!

Inga kommentarer: