10 september 2006

Härlig helg hemma, trevliga trädgård och pampiga pumpor!








Ibland är det ju bara så skönt att få en hel helg utan att ha nå´nting inbokat. Så har vi haft det nu! När dagarna dessutom har varit varma och soliga kan man undra om man kan önska sig något mer. Nej, det kan man inte. Vi har alltså ägnat helgen helt och hållet till hus och trädgård. Det finns hur mycket som helst att göra både ute och inne. Mor och jag började helgen redan i fredags med att ta en tur till Ikea. Riktig trevligt blev det och naturligtvis också en del onödiga inköp, men det får man ju ta. Fast när jag tänker efter var dom nog inte så onödiga i alla fall.........I vart fall var ju själva utflykten det viktigaste. Ikea medförde att det blev storstädning i badrummet i går. Det går ju inte att hänga upp nytt duschdraperi, nya handdukar och lägga på nya mattor om det inte är kliniskt rent!!! Nu är det klart!!
Det senaste trädgårdsbeslutet är att vi ska minska vårt trädgårdsland till hälften. Världens bästa Per har grävt upp våra vinbärs-, krusbärs- och hallonbuskar och placerat dom på strategiska platser i trädgården. Jag har bidragit med att flytta kronärtsskockor, jordgubbar (så länge) och sparris till det lilla trädgårdslandet bredvid växthuset. Lite annat smått och gott har mor och far grävt upp i sin del av det gamla landet. Nu kan Jan plöja alltihop och sen kan vi flytta tillbaka på hälften av det vi hade innan och hinna med att sköta det. Förhoppningsvis har en del av ogräset gett sig av samtidigt. Världens snyggaste kille har blivit klippt också........förlåt Linda och Lisa.......han är verkligen den mest kortklippta ni har sett (inte riktigt som Jocke dock). Nu menar jag mest att det kan vara jobbigt att vara barn till världens snyggaste, man blir igenkänd på gatan och Se & Hör ringer och vill intervjua, och så får dom nys om att supermannen har ett barnbarn och då vill dom förstås fotografera världens coolaste Leo..........och åka till Scottsdale, Tasmania och göra "hemma hos-reportage" hos Eastmans. Dags att sluta nu innan mannen ifråga får storhetsvansinne.....kram alla, vi hörs snart//Lotta
Ps. Hade jag lyckats föra över bilderna från Pers mobil hade jag absolut lagt ut bilder på Leo och hans morfar i Malmö.

3 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

O ja, att ha en beromd pappa "den snyggaste" har varit tufft hela mitt liv.... det vill saga tills jag sjalv vaxte upp och blev varldens snyggaste Lisa saklart!

lindamagnus sa...

Tänk för mig som har "den snyggaste" till pappa och världens snyggaste Lisa till syrra. Inte lätt.. journalisterna flockas här utanför, får mota bort en drös varje dag. De vill så klart ha storys och bilder på rock star babyn.

Lisa Ulrica sa...

sjalvklart har man hamnat lite i skymundan efter Leos ankomst... mitt artistnamn lilla Lisa stammer ju inte sa bra langre nar det finns en ursot litet knyt och jag ar langt ifran liten... men jag lamnar garna over stralkastarljuset till coola Leo. Han ar bast!!!! ...och jag ar hans moster!