17 september 2006

Olé, olé, olé o LEO








Vilken cool kille det finns i Göteborg. Se bara!
Direkt efter jobbet i fredags ställde vi färden mot Majorna för att tillbringa helgen tillsammans med Linda, Magnus och Leo. Oj, vad stor han hade blivit sedan senast. Det kändes inte minst när man tog honom i famnen! Vi blev bjudna på jättegoda ciabatta och tjeckiskt öl och sen gick resten av kvällen med att bära och flirta med Leo. Om sanningen ska fram var han rättså svårflirtad med tårar och ilskna tjut när vi inte gav honom vår fulla uppmärksamhet. Men vad gjorde det, vi var ju ändå vakna! Sen sov det fantastiska barnet hela natten och jag tror att Per och sen jag var de första som steg upp (OK Linda, jag vet att du var upp en gång, eller två under natten lopp). Efter en smaskig frukost (se bild) begav vi oss till Slottsskogen för vädret var det allra bästa, sol och 20 grader varmt. Vi promenerade längs vägarna, njöt av solen och tittade på alla människor som var ute i samma ärende som vi, lördagsmysa helt enkelt. Vid "Villa Bel Parc" stannade vi och tog en fika och åt de absolut största kanelbullarna som finns. Efter det drog vi vidare till Botaniska där det alltid är fint! Per och jag köpte en fantastisk dubbel höstanemon och darwintulpanlökar som såg annorlunda ut. Kul att se vad som blir av dom. Hemåt Majorna gick vi sen för att laga middag. Medan potatisgratängen stod i ugnen passade Per och jag på att skicka en hälsning till Lisa via Webkameran som Magnus och Linda har. En webkamera måste vi absolut skaffa oss! Leo är ingen kvällsmänniska kunde vi konstatera eller kanske det är det han är........Han var stundtals inte glad under kvällen och "världens bästa barnvakt" visade sig vara en slät figur. Lovar runt och håller tunt............här var det bara mamma eller pappa som dög. Men sen sov Leo så gott, så gott och vaknade som ett solsken!
God långfrukost blev det idag igen och eftersom vädret var lika vackert hittade Linda på att vi skulle åka till Hovås innan Per och jag drog hemåt eftersom Hovås ändå ligger "på vägen". Så blev det. Hovås ligger vid havet och promenaden var jättevacker längs med vattnet med öar och segelbåtar utanför. Innan vi började resan hemåt stannade vi vid Nordgården och fikade.
Nu kollar vi lite på valvakan och det är fortfarande spännande, nästan som melodifestivalen........hihi

4 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

Harnere i Tasmanien forundras vi alla over varldens vackraste bebis & hans stormsnygga foraldrar. Wow! Vi har ocksa sommarvarme & odag, Lotta, var det riktiga vartecknet pa plats. Japp, EN tigerorm pa stigen pa morgonpromenaden..... Det enda positiva med det ar att vi vet att sommaren ar pa vag.

Jo. sa...

valet i all ära, men att sverigedemokraterna är det tredje största partiet i Karlskrona, gör att jag skäms ögonen ur mig. Jag har inte ord. FY FAN!!!

Lisa Ulrica sa...

Aha, har helt glomt att kolla av vem som vann valet men jag vill att ni ska veta att jag som trogen svensk faktiskt nyttjade min ratt att postrosta fran utlandet... inte pa Sverigedemokraterna dock, det ar ju bara ledsamt att hora om....

lindamagnus sa...

Helt klart impad av att du röstade Lisa!