24 februari 2007

Vinterlördag!


Himmel vad vi har fått mycket fixat idag! Hör (jag menar läs) bara: Per har varit och handlat ny garderobsinredning och efter att ha målat garderoben monterade han inredningen och det blev superfint. Bild kommer i morgon. Häromdagen köpte vi nya gardiner till vardagsrummet. Jag brukar aldrig titta på färdigsydda gardiner i affärerna eftersom dom alltid är för korta för våra höga fönster. Därför trodde jag att det var feltryck när Per visade mig tremeterslängder i Hemtex-reklamen. Men det var rätt! Superfina tulpangardiner har vi nu. För trehundra spänn! Det är bara inte klokt. Vad jag har gjort är alltså att putsa fönster i kylan, för man kan ju inte hänga upp nya gardiner om fönstren är smutsiga, eller hur? Vi är så himla nöjda!
Som syns på bilderna har vi också tagit oss en vinterpromenad runt Trummenäs och så länge vi inte hade motvind var det riktigt skönt.
Nu ska vi ladda för melodifestivalen, i kväll är det ju både Magnus Uggla och Caroline af Ugglas (Pers favvis), så det ska bli kul.
Vi hoppas också att Annika har kommit i mål i Tjejvasan, hon startade kl 11 så det bör hon........nu har den hemska människan klarat Tjejklassikern, hu va bra!!! GRATTIS!
Hörs i morgon//Lotta

4 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

wow! va harligt det ser ut med sno, jag vill ocksa valtra mig i vitt... ser fram emot att fa se dom nya gardinerna och hua vad jag langtar tills jag kan fa hanga upp gardiner i mitt finfina hus!

Anonym sa...

Oh vad fina gardinerna blev! Lustigt, jag har en ripsduk i köket med samma tulpanmönster. Jag tycker bekymret alltid är att gardinerna är så breda. De ligger oftast på 130 el 150 cm. Jättefina vinterbilder. Vi har snöyra här idag! Ha en skön vecka. Vi ses ju nästa helg. //Stina

Anonym sa...

Riktigt snygga nya gardiner! ..och härliga vinterbilder! Här är det bara slask kvar av den fina snön. Men, fåglarna kvittrar faktiskt på lite mer nu (eller om det är inbillning?) så snart, snart kommer våren! /Linda

Per och Lotta sa...

Ja, tulpanmönstret finns på massa grejer hos Hemtex, men det är väldigt fint tycker jag. Även om det tar lite tid att dela tyget så blir det ju bara hälften så dyrt....