11 februari 2007

Det var fantastisk solnedgång över Stockholm när min unge blev fru Broman!


















var det då äntligen dags för den där dagen som Johanna och Henke hade planerat för, oroat sig över och förstås sett fram emot väldigt väldigt mycket. Och det blev precis så fantastiskt som både brudparet och alla vi gäster kunde önska. Solnedgång i gnistrande kyla med utsikt över hela Stockholm från terassen utanför Södra teaterns festvåning. Indie-kören (här är det frågetecken för stavningen), kompiskollegor till brudpret inledde cermonin med att sjunga Elton John-klassikern "Your song". Henkes kompis Anders förrättade vigseln med bravur och känsla och jag höll så hårt i Jessicas arm att hon säkert fick blåmärken. Det var så fint så fint så fint.......Eftersom det var femton minus (ja, det är sant) förpassade vi oss inomhus ganska omgående efter vigseln. Champagne och goda snittar blev det sen i baren en trappa ner. Bröllopsmiddagen bestod av skaldjursbuffé som innehöll allt man kan önska av havets läckerheter, hummer, musslor, räkor och havskräftor. Massor av goda tillbehör dessutom och ännu mer champagne. Och jag höll verkligen tal utan att varken svimma eller staka mig. Kändes faktiskt riktigt bra! Det hölls så många tal under kvällen och dom var så bra och så roliga allihopa. Familjen Broman framförde t. ex. en sång som Henke skrivit texten till nå´ngång i tioårsåldern som handlade om brudar, brudar, brudar och en skjuten man i Los Angeles(!). Så himla kul. Jakob och Jocke var jättejättebra och berättade bl. a. vad tvåhundra-kilo-Eklund kunde utsätta herr Broman för om han inte tar hand om deras syster på bästa sätt.....och så sjöng dom och det gjorde Sara och Lotta och Christian också och Micke spelade vackert gitarr därtill. Roligt och rörande på samma gång.
Och äntligen fick jag träffa Hanna, som måste vara världens bästa bloggare, på riktigt! Det känns som om jag känner henne, Lars och Frank hur bra som helst. Fattar ni att hon direkt efter vigseln skickade iväg några bilder till bloggen.
Tack, tack Johanna och Henke för en fantastisk kväll. Jag är världens stoltaste mamma och svärmor!
Nu är jag jättetrött och det är ju arbetsdag morgon..........//Lotta

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner mig också som världens stoltaste mamma och svärmor! Idag på jobbet har jag berättat för alla som ville höra att jag har blivit svärmor. Ja det var en fantastisk tillställning! Tråkigt att Sture och Nancy inte kunde vara med. Hans och jag ber er att hälsa dem så mycket från oss.

Lisa Ulrica sa...

wow, Lotta! Johanna var stormsnyggast ju.... maste bras pa sin mamma eller hur???? Och Henke vart stilig han med. Pelle halsar och undrar nar du ska komma hit och radda honom fran alla ormar harnere....

Anonym sa...

Lotta! Vilken vacker dotter du har. Svärsonen ser inte heller så pjokig ut! Förstår att du är en stolt mamma och svärmor! Av din beskrivning kunde det inte vara ett bättre bröllop! Siw