15 april 2007

Härliga helg och nästan en halvmara!





Helgen började redan på fredagseftermiddagen när vi premiärsprang två varv på Västra marks fyrakilometersslinga, och den är jobbig! Men, vilken känsla när man har gjort det, duschat och är på väg hem för att fixa middag och bara njuta av fredagskvällen. Så var det! Lite lagom TV-tittande blev det som vanligt och vi blev positivt överraskade av Talang 2007, trots att Bert Carlsson var en av jurymedlemmarna. Högt tempo och en del suveräna uppträdanden fick vi se. Kul! Vi tittade också på "Hundtricket", men det var nog mera för barn och slutet har vi sett förut.........

Lördagen ägnade vi oss åt gräsklippning (Per) och oljning av altanen (jag) m.m. nyttigheter och sen avslutade vi med att ta en cykeltur till Fäjö i det helt fantastiska vädret. Min cykel är bara den finaste! Tack bästa Per! På vägen till Fäjö upptäckte vi en skäggdopping som gjort sig ett rede i vattnet. Om man tittar noga på den nedersta bilden kan man se den.
Så har snart även söndagen gått och vi är lagom trötta. Per har tvättat bilarna och dom är så fina att vi knappt vågar köra med dom...... Jag har planterat om tobaksplantor, så nu har vi över hundra plantor att sätt ut när frostrisken är över, så där i mitten på maj. Som om det inte var nog med det har vi faktiskt sprungit i Jämjö också. Per slog till med hela två mil, alltså en enda kilometer från ett Göteborgsvarv! Jag nöjde mig med 1,5 mil, men det kändes ganska bra för det är första gången på evigheter som jag springer så långt.
Nu är det strax jobbevecka, men vips blir det helg igen, så varför klaga när det egentligen inte finns nå´t att klaga på!
Ha det gott till nästa gång//Lotta

3 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

wow! sicka sportisar och hurtisar ni ar, vilket datum ar det stora loppet igen???? borjan av maj elle rmitten???

Jo. sa...

Jag håller med! Någon måtta får det väl ändå va på hurtigheterna?! Duktigt men lite väl käckt tycker jag.. :)

Per och Lotta sa...

Den 12 maj är det Göteborgsvarv. Precis som förra gången vi sprang är det melodifestivalfinal samma kväll. Antagligen blir det som då, vi somnade innan omröstningen ens hade börjat...............//L