01 april 2007

Helg som innehållit det mesta....


Först var det fredag med träning i gymmet efter jobbet, mysmiddag och final i "Let´s dance". Sen var det lördagssovmorgon (himmel var skönt det var, tyckte i alla fall jag!). Vi var och handlade brädor till våra nya fönsterlådor som bästa Per har jobbat med från och till hela helgen. Vädret har, som ni kan se på bilden ovan, varit det bästa tänkbara. Jag har sått dill, ruccola, isbergssallad och rädisor både i drivbänken och på friland. Vi har gått promenad till "blåsippebacken" och passat på att inspektera våra grannars nybygge. På landet är det nämligen så, att om man bor närmare än en kilometer från varandra är man grannar. Pia och Uffe kommer att bo så nära, alltså är de våra nya grannar, snart! Till lördagsmiddag blev det gäddfilé och trots att det fanns ganska många ben kvar smakade det riktigt gott. Per har också startat den sprillans nya gräsklipparen, bytt till sommardäck på min bil och köpt oss en vacker Harald Wiberg-pokal på Tradera!!!
Idag har vi dessutom varit vid Orionstugan i Jämjö och Per har sprungit 12,5 km och jag en mil. Det gick riktigt bra för oss båda två, så det ska nog kunna bli ett hyfsat Göteborgsvarv den 12 maj.
Jocke har också varit och hälsat på en liten stund.
Det känns att man blir trött av sol och utomhusaktiviteter............Ha det bra tills nästa gång//Lotta
PS. Snart är det påsk!

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Per och Lotta sa...

En trevlig kommentar, men alltför hemlig för att just nu kunna publiceras........//Lotta

Lisa Ulrica sa...

va sjutton var det for kommentar!!!!!!! jag missade den helt.... attans rackans! fint ni har det darhemma. massa kramar fran lisa & pelle pa besok i australiens huvudstad

lindamagnus sa...

Nämen, vad nyfiken jag blir!!! /Linda