21 april 2007

Konsten att trä en torkvinda..............




.....vad som helst skulle vara enklare, jag lovar! Men, nu är det gjort och även om det tagit så där tre timmar och mycket trassel hänger våra lakan på tork på den nyträdda vindan. Skönt!
Bästa Per har som vanligt jobbat hårt hela dagen med växthus, klippning och rensning av ogräs. Jag känner mig som vanligt, jag hänger inte med helt enkelt, önskar verkligen att jag vore lika duktig.....jag skulle kunna skrika just nu för att jag känner mig så ful och tjock och lite dum i huvudet. Fatta att jag har gått upp fem kilo på tre månader............det är mer än jag klarar...röka igen, visst, då skulle jag att bli en mycket trevligare person.
Jocke har också varit hemma idag. Vi firade hans födelsedag lite i förväg eftersom jag åker till Malmö på själva födelsedagen.Nu ska vi fira lördag! Wilmas unge, Cornelia, jag kallar henne så fortfarande, är sötast!
Hörs i morgon//Lotta

4 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

lotta lotta lotta, vad kan jag saga mer an att - DU AR FINAST! om du inte fattar det sa kan jag val halla med om att du ar lite dum i huvet... men bara om du inte hajar alltsa. finast! kramar fran lisa o pelle

Per och Lotta sa...

Tack, sötaste Lisa! Idag känns det mycket bättre!//Lotta

Anonym sa...

Lotta Lilla!
Nu får du slå bort sådana dumma tankar!! Du är jätteduktig som fimpat. Jag kan inte förstå att du tycker att du är tjock. När vi var ute och skrittade såg jag en mycket, mycket slank kvinna på en stor häst, det var du! Nu förstår jag att du fixerat dig vid vikten eftersom du frågade klumpedunsan om hon gått ned i vikt och det har hon inte. Kram/Siw

Per och Lotta sa...

Tack Siw, du är bäst!