27 mars 2007

Tveksamt om vi kan kalla oss syjunta längre...........


..........för ingen av oss har varit i närheten av nål och tråd på evigheter......say no more! Fast det gör absolut ingenting, för vi har så kul ändå. I går kväll var det min tur att arrangera denna begivenhet och det blev riktigt lyckat och trevligt. Provning av tre olika australiensiska röda viner, liten tipsfrågesport om dessa och "Poetens gryta" att äta därtill. Pia och Karin visade bästa vinkunskapen (eller kanske snarare turen) tätt följda av Monica och Ingeborg.
Vi pratade mycket och jag tror inte att någon nämnde ordet handarbete en enda gång! Jag "tvingade" kamraterna att titta på Johannas och Henkes vigsel och Monica insisterade sen att vi skulle titta på de vanliga bilderna också. Hur kul var det?
Och så är förstås våren här på allvar som syns på bilden ovan, till och med mina "crocs" har börjat blomma. Tack Monica!
Bästa Per har förberett för sådd i drivbänken och i det lilla landet utanför växthuset. Det blev så fint och håller vädret i sig ska jag så rädisor, sallad och dill till helgen.
Ha en fortsatt god arbetsvecka//Lotta

Inga kommentarer: