11 mars 2007

Vilket kalas i Hovet!











Det var åtta grader varmt och lite sol när vi körde till Hovmantorp i går eftermiddag. Riktigt härligt!



Härligt var det också att träffa Ulla (som inte vill vara med på bild) och Curt och Stina och Bo. Det var så länge sen senast. Eftersom det skulle vara lite (ganska mycket) extra denna afton med anledning av att Per alldeles nyligen fyllde 60 inleddes kalaset med champagne, parmesanflarn och smördegsinbakade oliver. Så himla gott! Curt höll ett vackert tal till födelsedagsbarnet och Ulla (som inte vill vara med på bild) ledde hurrandet. Och så var det paket med vin inkl fina blommor och ett presentkort på valfritt evenemang. Hoppas att jag får följa med på evenemanget.................

Så fick vi förstås jättegod mat som födelsedagsbarnets systrar ordnat och grejat med. Och det är klart att jag måste redovisa menyn:

Skaldjurscoctail

Oxfilé med potatisgratäng och guacamole
Ullas suveräna sallad med färska fikon
Fruksallad med vit chokladsås
Till kaffet: Stinas chokladtårta
Det var bara så underbart gott! Som vanligt när vi träffas blir det prat och prat och prat, gärna alla på en gång...........tiden går så vansinnigt fort. Ulla och Curt berättade om sin Brasilien-resa tillsammans med Carina och Peter och alla barnbarnen, om huset i Thailand och att dom skulle uppvakta Jonathan som fyller 10 år idag. Per och jag instämmer såklart i gratulationerna: GRATTIS JONATHAN!
Stackars Bo har värk i ena knät. Han hade faktiskt bara permis från sjukhuset, dit han måste komma varje dag för att få antibiotika intravenöst. Men som ni kan se på bilden var det inget fel på humöret. Vi fick också veta att Majda hunnit bli ett och ett halvt år och för tillfället mest är intresserad av knappar som man kan trycka på.
När klockan var halv ett stod jag inte ut längre. "Antingen röker jag eller så går jag och lägger mig". Så illa var det just i det ögonblicket. Jag valde att gå och lägga mig och när jag vaknade i morse var röksuget över för den här gången. Kändes väldigt bra att ha klarat den frestelsen, även om det krävdes sängläge. Dom andra gick och la sig strax efter mig så jag tror inte att jag missade nå´t viktigt.
En kort promenad blev det efter frukost och sen lite kaffe innan vi körde hemåt igen. Tack allihop för en supertrevlig kväll!
I morgon är det måndag//Lotta

5 kommentarer:

lindamagnus sa...

Vilken meny! Själv käkar jag pasta med pesto idag, inte så tokigt det heller, men det där lät bara SÅ gott!

Strongt jobbat Lotta!

Anonym sa...

Var har ni köpt era ursnygga soffor?

Anonym sa...

Vem är Carro?

Lisa Ulrica sa...

Lotta! du ar ju hur tuff non smoker som helst. Pelle & jag ar imponerade! Men vart ar kalasbilderna fran gbg... vi ar ju bortskamda med ursnabba Lotta!

Anonym sa...

Lotta! Du är enormt duktig! Av två val valde du det bästa sängen!! Bravo, bravo bravo hundratals gånger. Sen låter menyn helt fantastisk. Har du recepten på allt inkl. tilltugg?
Siw