25 mars 2007

Äntligen!






Vilket jobb det har varit att få den här bloggen att funka igen! Plötsligt hade blogger-administrationen fått för sig att vår blogg var en spam-blogg och helt enkelt stängt den för inlägg. Jag kan säga att det var inte helt lätt att få igång allt igen, men som ni ser, som ett under, vi är åter på banan!

Visst, det har hänt massor sen senast, men det får bli en sammanfattning.

Förra fredagen var det Robban Broberg på Konserthuset (födelsedagspresent till mig från Per) och han var verkligen bara så bra. Vi fick höra allt från "Det som göms i snö" till "Öken" + lite nyskrivet. Jätteduktiga musikanter hade han dessutom med sig. Tidigt lördag morgon körde vi till Göteborg för att fira Magnus födelsedag och förstås också träffa coolaste Leo och hans mamma. Väldigt mysigt var det!
Så har en alldeles vanlig arbetsvecka passerat. Per har varit i Malmö ett par dagar och jag har strävat här hemma. Helt OK faktiskt.
Och så har det varit helg igen. En så´n där härlig helg här hemma utan några som helst förpliktelser. Det har blivit mycket vårstädning och pyssel. Det är ju snart påsk och då kommer nästan alla barnen (ledsen Lisa, Jesse och Pelle, vilken lycka om ni också hade varit här då!) och hälsar på. En superfin säng till Leo (och Pelle när han kommer i december) har vi skaffat. Se bara! Hoppas att den faller de unga herrarna i smaken........
Som sagt, jag har pysslat hela helgen och Per har idag röjt sly på vallen på förmiddagen idag och det var så härligt att sitta vid strandkanten och fika. Se bara, en gång till! En joggingtur har det också blivit på eftermiddagen och jag tog visst ut mig alldeles för jag har ont både i ben och axlar.
I morgon kommer "sydamerna" på vinprovning. Rapport om det senare.
En god arbetsvecka tillönskas//Lotta
Ps. Det tråkiga denna veckan var att min bil inte gick igenom besiktningen............(svordom, svordom och svordom). I morgon ska det bytas bromsbackar och bromsskivor och sen får vi se...det är bara att hålla tummarna!



1 kommentar:

lindamagnus sa...

Vilken fin säng ni har köpt! Är säker på att Leo kommer sova som den lille prins han är i den!