12 juli 2009

Det blev plötsligt så tyst

för nu är vi alldeles ensamma i huset Per och jag (samtidigt lite skönt få väl erkännas;-)). Det jobbigaste var att jag har sovit på en madrass i natt. Men jag hade den sötaste madrasskamraten, så jag får helt enkelt stå ut med att bara ha sovit till och från. Att jag hamnade på madrassen berodde på att Jakob stack iväg i går kväll för att träffa sina äldsta och bästa kompisar, Johnny, Anders och Gustaf. Eftersom farmorn inte tidigare fått möjligheten att vara barnvakt åt barnbarnet var det förstås en självklarhet att säga ja. Och det gick bra utom att León vaknade en gång och jämrade: jag har inget täcke! Det var farmorn som hade snott det....

Teaterapa, som för det allra mesta är på gott humörFarbror Jocke är idolen!Isak är en sömntuta, men när han är vaken är han så här glad!Leo och León är riktiga pianovirituoser och spelar med både händer och fötter!

Det har som ni fattat varit barnbarn för hela slanten den här helgen. Vi har mest byggt med Lego, badat i pool (lite kallt), matat hästar och kaniner och plockat jordgubbar och körsbär. Leo och León träffades för första gången och det mötet verkade funka utmärkt. Jag tror att gossarna hade riktigt kul, åtminstone emellanåt. Nu är Per och jag ganska trötta och ska dra oss tillbaka. Jag ser fram emot att sova i egen säng.

Inga kommentarer: