24 juli 2009

Själva födelsedagen och ett lite roligt sammanträffande

Så har Linda, Magnus, Isak, Kerstin, Lars och jag firat födelsedagsbarnet Leo. Tråkigt nog kunde inte Leos Morfar vara med för han levde fortfarande i sviterna av en akut magsjuka som han drabbades av i går natt. Desto gladare blev jag när jag kom hem och visserligen fann mannen liggandes i soffan, men ändå betydligt piggare än när jag lämnade hemmet några timmar tidigare. Leos födelsedag blev väldigt lyckad av vad jag kan döma av reaktionerna på besök och presenter. Jag tror att han fick precis det han önskade. Bedöm själva:
Fotbollsmål från Farmor och Farfar
Tröja och joggingbrallor från Morfar och LottaOch så sötaste Isak med mamma (söt hon också)
Gästerna var också väldigt nöjda kan jag försäkra. En solig och glad Leo, en bedårande söt Isak och väldigt god mat är ju bara att njuta av. Tack för det!

När jag körde hem från jobbet idag passade jag på att hämta vår beställda bok för att Per skulle ha nå´t att ägna sig åt medan jag var på kalas. Olas alldeles nyutkomna Vikbodagbok. Sammanträffandet var att med posten idag kom ett dedicerat exemplar av denna bok från författaren själv. Underbart! Det är inte ofta vi kan läsa samma bok samtidigt, men nu har vi chansen. Tack Ola!

Dags att sova nu faktiskt. Packning i morgon. Jag återkommer från Oslo, där vi ska lämna av Jocke och sova en natt och förstås från Jotunheimen. Allas väl!

Inga kommentarer: