20 juli 2009

En rolig dag med Leo i Karlskrona!

Vid lunchtid idag åkte jag, Leo, Isak, Linda, Magnus, Lars och Kerstin till Karlskrona. Leo fick bestämma dagordningen. Första aktiviteten blev lekplatsen i Hoglands Park. Där åkte Linda och Leo rutschkana. Leo och Magnus provade grävmaskinerna. Därefter följde en aktivitet som Kerstin bestämde. Det blev jättegod lunch på Nya Skafferiet. Tusen tack för en enormt god lunchbuffé.
Därefter var det åter dags för lek. Nu blev det Grevagrundet utanför Blekinge Museum. Där seglade Leo och fick massor av fisk.Sedan gick vi till Fisktorget. Där sålde Leo, Kerstin och Erik Höglunds fiskargumma den fångade fisken.
Utflykten avslutades i Vämöparken. Där gungade Leo på en häst. Han hälsade också på de fina hönorna, kaninerna, getterna och den enormt stora suggan. Tro det eller inte men det är sanning att vi också kollade på krokodilerna i näckrosdammen.

Hemma i Torstäva väntade så Lotta. Hon hade tillbringat dagen på jobbet. Men hon hade minsann inte glömt att det var en särskild dag idag. Det är ju Isaks tremåndadersdag. En present väntade på Isak. Även jag fick en present. Det får jag ofta oavsett vad det är för dag. Tack Lottan min!

Om ni inte förstått det innan förstår ni det nu att det är jag Per som skriver och inte den flitiga bloggaren Lotta!

Tillönskar alla en bra fortsättning på sommaren!

2 kommentarer:

Bromans i BA sa...

Gud va söt han är Isak!

Lisa Ulrica sa...

Klart att världens bästa Lotta inte glömmer då skulle hon ju mista sin titel. Och ja - himmel pannkaka - vilket grannt litet barn han är Isak!