03 juli 2009

Hästjakt på mogonkvisten!

Jag hade knappt vaknat i morse, eller jo, jag var i badrummet och höll på att sminka mig inför arbetsdagen när Per kom upp och skrek: Hästar är ute och springer på vägen! Gissa om jag kom ut fortare än kvickt, fick på mig lite kläder och rusade neråt vägen! En grimma fick jag också tag i längs med vägen. Per var redan en bra bit iväg och bilarna stod på kö för dom där dåraktiga hästarna som med svansarna i luften travade likt Legolas eller nå´n annan storhet mitt på vägen! En snäll bilförare lyckade mota in herrarna på Torsnäsvägen och det var där jag efter mycket lock och pock och lugnande prat lyckades hejda deras framfart. Just när jag trodde att nu är det bara att lägga armarna om Indys hals och sätta på grimman, drog dom i världens fart mot stora vägen igen. Jag tappade nästan andan! Men som ett under kom Fredde med bilen och hann precis hoppa ut och sträcka ut armarna och få tag på Roy. Med ett grimskaft om halsen på Roy och grimman på Indy vandrade vi hemåt längs cykelvägen. Hästarna var jätteglada om än något svettiga efter språngmarschen och Fredde och jag andades ut. Detsamma gjorde Per, Helen och Lennart som väntade på oss här hemma. Det var en morgon må jag säga!
Kan inte låta bli att gosa lite med Indy och Roy i kväll, för dom är ju så goa hästar egentligen. Och jag tror faktiskt att dom gillar mig lite också?Eller vad tror ni? Åtminstone när jag har morötter med mig!Detta är vår blommande rosa klematis. Ljuvlig i verkligheten! Per och jag önskar alla en finfin helg! jag återkommer med stor säkerhet i morgon.

3 kommentarer:

lindamagnus sa...

Vilken spännande morgon... Tur att det slutade väl! Ni ser ut att vara riktiga kompisar! Kram, Linda

Ulla o Curt sa...

Tror att hästarna gillar både dig Lotta och morötterna. Skönt att allt gick bra. Ha en jättefin helg och tack för hälsningen till min namnsdag! Kramar

Kinga sa...

Tur att allt slutade väl med hästarna! Goa som bara den ser dom ut att vara. Ha en skön helg både du och Per. I kväll åker vi hem. Hämtar hem lilla Bonzo redan i morgon. Kan inte vänta längre =D Kram Kinga