30 juni 2009

Jordgubbssaft

Vilken överraskning att stå här med pågående safttillverkning lagom till allsången! Men så var det så otroligt mycket bär att jag inte visste var jag skulle göra av dom. Jordgubbar i frysen är ju ingen höjdare och en massa plats tar dom också. Så vid halvsjutiden bestämde jag mig för att dra igång saftprojektet. Nu har vi kommit så långt att saften håller på att rinna genom silduken och kan konstatera att det blir massor av saft. Tveksamt om vi har socker så det räcker...Koncentrerad jordgubbsrensare.14 liter gubbar på väg att bli saft.

Vackra rosor som Per kom in med för en stund sedan.

Nu ska vi kolla på Allsången, morden i Midsomer och samtidigt hålla koll på saften. Det blir bra.

6 kommentarer:

hanna sa...

Men ÅH vad lyxigt!

Bromans i BA sa...

Saft va gott!

Jo. sa...

När ni kommer sen, om vi inte hunnit dö i svininfluensan, så kan ni väl ta med er lite. Tack.

Per och Lotta sa...

Aha, det är svininfluensan man fasar för i BA. Du Johanna, jag tror inte att man dör av svininfluensa om man är ung och frisk när man drabbas. Och det är ju du. Jag hoppas verkligen inte att du går och oroar dig för det?

Ulla o Curt sa...

Vad gott för barnbarnen med hemlagad jordgubbssaft! Även för de vuxna men det mesta går väl till de små kan jag tänka mig! Tänk om ni kunnat skicka lite till Lisa också men det går ju inte så klart!

Jo. sa...

Nä, jag har slutat med det nu :)