07 juni 2009

Lite söndagslättja ägnar vi oss åt just nu.

Per sitter alldeles bredvid och löser korsord och dricker kaffe och jag tar hand om mina naglar (varje söndag gör jag det) och tar en slurk kaffe mellan varven. Det är så himla behändigt att ha en uppkopplad dator stående bredvid sig....hela tiden! Jag kan skriva några rader när andan faller på helt enkelt. Vi har varit och röstat idag. Hoppas alla andra har varit det också. Det har varit extremt tråkigt väder också. Regnskurar och kallt som i oktober, eller som Johanna skulle sagt, kallare än vinter i Argentina. Men ändå ganska fint när vi tar en trädgårdspromenad och prästkragarna blommar för fullt. Sädesaxen kommer från frön som småfåglarna planterade i vintras. Så fina att vi inte kunde med att rensa bort dem.
Jag trodde i min enfald att iris alltid var blå. Men nu har jag tagits ur den villfarelsen. Knölarna till denna aprikosfärgade skönhet köpte och planterade Per i höstas och nu blommar dom.Per har hyrt en vedklyv som han ska hämta i morgonbitti. Mycket jobb på lediga dan alltså! Och jag jobbar vidare på jobbet.

1 kommentar:

Kinga sa...

Hej igen! Så fint ni har det i er trädgård. Peter kunde ändra besiktnigstiden till på fredag. Om det funkar för er och ni är hemma så kommer vi då på torsdagkväll. Hör av er om det skulle vara en opassande tid, annars så see vi på torsdagkväll. Ha det gott /Kinga