29 juni 2009

Det doftar basilika om mina händer

skulle jag, i likhet med Susanne Afvengren, kunnat sjunga (om jag hade kunnat sjunga) för en stund sedan. För nu är den första omgången basilika skördad. En del ligger i frysen och en del ligger på tork. Dessutom har jag plockat dragon, oregano och timjan som nu också ligger på tork för kommande bruk. Väldigt roligt att hålla på med! Och du Anna Lindblom, varför har du inte receptet på långkokköttfärssåsen på din blogg? Jag har letat och letat, men hittar inte. Men visst jag får väl klara mig ändå.
Maken har efter en hel dags slit med husfasaden fått unna sig lite avkoppling i vilstolen. Han tar numera varje tillfälle att fördjupa sig i nyinköpta boken "Mordkommissionen efterlyser". Boken är inköpt via Bokbörsen på ett antikvariat i Karlshamn. Den är från 1963 och det som är speciellt och spännande är att ett avsnitt handlar om Broakullamordet! Inte undra på att Per är alldeles uppslukad. Förresten, det ljuvliga vädret fortsätter och vi är så tacksamma för det.

1 kommentar:

Ulla o Curt sa...

Basilika, helt ljuvligt gott! Jag måste också ta hand om vår timjan, rosmarin (torka och lägga i burkar)och frysa persilja som vi satt i kruka. Vi har dock inte den mängden som ni har Lotta!Citronträdet mår toppen och det kommer hur mycket frukt som helst (hoppas bara de mognar också) och tomaterna är på väg! Ha det gott i sommarvärmen! Kramar