12 december 2010

Kosta julmarknad och lite till...

I strålande sol och gnistrande snö körde vi till Hovmantorp i förmiddags. Från bilfönstret såg det ut så här när vi svängde in på "bakvägen".

Även om jag inte är nån älskare av snö måste jag tillstå att när det är så här är det vackert. Kallt är det också, termometern visade på -6 både på dit- och hemväg. Innan vi körde till kyrkogården och tände ljus, stannade vi till hos Annika och Gert för att titta till den pågående renoveringen. Det var nästan färdigtapetserat och sen är det, som Gert uttryckte det, bara golven kvar...... Tur att vi kom förresten, annars hade dom antagligen inte ätit nåt än. Så himla upptagna är dom med arbetet. Nu bjöds vi på fika med bullar, struvor och pepparkakor och jobbarna fick en välbehövlig paus.
Jaa, så var det dags för Kosta. Jag inbillar mig varje gång vi åker dit att jag ska göra värsta fyndet. Men det händer inte. Jo förresten, jag glömde Tiger-kavajen som jag köpte förra vintern. Den var ett verkligt fynd och jag använder den jättemycket! I och för sig hittade jag en svart jacka/kofta, men jag hade bestämt att inte köpa nåt svart och ingen kofta, så jag gick tomhänt från outleten. Av en slump fick vi syn på en skylt som talade om att man inte skulle missa Kjell Engmans uppdukade julbord i utställningshallen. Och det var tur för annars hade vi nog inte gått dit denna gången. Så fint! Här är några exempel:
Vi åt bakad potatis med räkröra i cafeterian vid glasshopen och det var riktigt gott och fint upplagt. Man ser det inte riktigt på bilderna för det blev lite ljust. Men tro mig på mitt ord.
Gympapass blev det när vi kom hem och nu har vi ätit varma mackor.
Gårdagen ägnades åt julpyssel. Per bakade saffransbullar och gjorde knäck och ischoklad, medan jag strök juldukar och fixade lite julfint i stugan.
I kommande arbetsvecka ingår två dagar i Malmö och det är alltid kul.

2 kommentarer:

Lisa Ulrica sa...

va fint och mysigt och fint och mysigt!

lindamagnus sa...

Instämmer med föregående talare!