25 december 2010

Julafton

Det blev julfirande till sist trots olyckskorpens ihärdiga kraxande (olyckskorpen=jag). När klockan var tre på julaftonens eftermiddag var alla firare på plats och vi kunde inleda med Kalle Anka, glögg och uppspelta ungdomar... Innan dess hade Linda påpassligt fotat julapelsinerna och den värmande brasan.

Småfåglarna skulle också ha lite julgodis.



Det kryllade av tomtar

Lek med lego roar mest hela tiden

Julmat och julgodis

Och så kom den riktige tomten också och i år var han från Skåne tror vi, i alla fall hade han utpräglat skånsk dialekt...


Fortsatt legolek och lite, lite snö att handskas med
Snöskottning
Nu är det bara Per och jag kvar hemma och vi har det väldigt lugnt och juldagsslött. Jag har pumpat upp min "Fitness Ball" som jag fick av Per och kollat dvd:n med programmet. I morgon blir det premiärträning. Jag kommer absolut att rapportera om det för det verkar ganska vingligt att balansera på den där bollen...:-) Per mixtrar med sin MP3-spelare och det är bäst att jag ger honom ett handtag.
GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN!

Inga kommentarer: