09 december 2010

VP-dagar i Höör

Efter flera dagar av internetstrul verkar ADSL bestämt sig för att börja fungera igen. Jag har haft otaliga kontakter med Telias support, men alla åtgärder dom föreslår kostar extra pengar och det retar mig våldsamt! Det är inte lätt att byta heller eftersom vi har bindningstid som inte löper ut förrän en bra bit in på nästa år. Vi får helt enkelt uthärda tills dess.
Men nu var det inte om detta jag skulle skriva utan om regionkansliets verksamhetsplanering för 2011. Vi har tillbringat två dagar på stiftsgården Åkersberg i Höör. Ett mycket trevligt ställe! Fina möteslokaler inkl frukt och godis att förse sig med i pauserna , jättebra hotellrum och supergod mat. Det var lite speciellt denna gången för vi är på gång att organisera om oss. Från en enhet med två sektioner blir vi från 1 januari en enhet med en chef och inga sektioner. Dessutom byter vi chef. Den gamle trappar ner och sektionschefen för den ena sektionen blir ny chef för enheten och trappar således upp. Jag ska inte fördjupa mig i detta, men det blir säkert bra när vi funnit oss till rätta i den nya formen. Efter onsdagens genomgångar hade trivselgruppen fixat chokladprovning och det var kul. Sen hade vi lite avslut för vår gamla sektion. Man kan också kalla det förfest. Trevligt att sitta och snacka en stund om annat än jobb och så hade julklappsutdelning. Årets julklapp från arbetsgivaren var ett "På spåret-spel" som för oss blir perfekt att premiärspela på julafton.
Per kan inte låta bli att rita på whiteboarden

Förfest/avslut för det gamla gänget. Överst från vänster: Anne, Iréne, Olle och Per.
Nederst från vänster: vår "gamle" chef Bengt, Ulf och Micke.
Middagen som vi sedan fick var delikat: krabbpaté till förrätt, hjortfilé med rostad potatis till huvudrätt och en pannacottainspirerad ris à la malta till efterrätt. Dryck till maten, om man ville ha nåt annat än lättöl eller vatten och det ville de flesta, betalade vi själva för vi håller oss minsann till de riktlinjer som gäller för verket. Jag skrev först "skatte" före "verket", men insåg snabbt att mitt blogginlägg då riskerar att hamna som en länk från vårt intranät och det är jag inte så intresserad av, haha. Vi har nämligen en rubrik som heter "koncernen i media" och den omfattar numera även blogginlägg.
Några avtackningar blev det också denna kväll, eftersom vi både hade avgående chefer, en pensionsavgång och Marie som slutar hos oss för att bli sektionschef i Helsingborg.

Överst till väster: Nya chefen Christer tillsammans med "gamle" Bengt. Överst till höger: Middag.
nederst till vänster pensionären Per Anders och Bengt. Nederst till höger: Marie och Micke.
Nu är vi hemma igen och i morgon är det fredag! Till sist en bild på förra helgens aktivitet. jag fick ju ingen chans att redovisa det på grund av internetstrulet.

Inga kommentarer: