04 december 2010

Härliga helg!


Maskinen har verkligenn kommit till användning denna tidiga vinter. Medan jag roade mig med att köra till Expert för att handla en ny kamera röjde Per bort all snö på gårdsplanen och uppe vid huset. Så fint och framkomligt är det nu....tills snöfallet börjar igen vill säga och det ska det visst göra under morgondagen. Kameran som jag köpte, bilderna nedan är tagna med den, är en söt, liten, platt och som det visade sig väldigt bra och användbar Nikon. Mycket bra när man inte har lust att "släpa på" den stora.

Årets julgran som Per huggt idag.
På promenad till Trummenäs.
Konstfärdigt tillverkad sallad (Per igen)

Lördagsmiddag med gratinerad fläskfilé, kantareller och klyftpotatis (Per heter kocken).
Jag har inte varit helt overksam om nu nån trodde det. hemmet har fått lite jultouch med hjälp av julstjärnor, ett par röda dukar och en alldeles nyinköpt röd fleecepläd.

Avslutningsvis denna kväll, en bild på vår trädgårdsbelysning som gör sig väldigt bra i snö. nu ska vi kolla på Pluras kväll i "Så mycket bättre" för det vill vi inte missa! Jag ska skriva mer i morgon.


Inga kommentarer: