26 november 2010

Fredagsritualen

Så här ser en vanlig fredag ut för oss.
På jobbet kvart över sju ungefär.
Jobb, jobb, jobb.
Kvart över nio är det fredagsfika med frallor, ost och marmelad (tomat och mjukost för mig).
Jobb, jobb, jobb.
Lunch
Jobb, jobb, jobb.
Eftermiddagskaffe
Lite jobb till och sen är det dags att utnyttja veckans friskvårdstimme.
Den tillbringar vi i gymmet på jobbet där Per trampar sig trött på trappmaskinen och ror sig ännu tröttare i roddmaskinen.


Däremellan gör han situps, lyfter vikter och styrketränar
 med hjälp av diverse redskap som finns i lokalen.
Jag är mer ensidigt i min träning för jag ägnar hela min tid till löpbandet. Jag blir väldigt besviken om någon annan har hunnit före och jag blir tvungen att ägna träningen åt crosstrainern för det är inte lika kul Idag blev det en hel timme på bandet och efter det var jag helt utmattad. Men ack så nöjd!
Hemma igen är vi vid halvsextiden och idag har vi ätit räkor, avokado, vitlöksmajonäs, rostat bröd, ägg och ost. Till detta fick vi argentinskt vitt vin.
Nu börjar snart Idol och jag ska samtidigt sticka färdigt den sista ärmen på Pers tröja. Fredagsmys helt enkelt!
Vi hoppas på hyfsat väder i morgon för planen är Ikea för att köpa lite smått och gott till vårt uppfräschade badrum. Återkommer med bilder i morgon om vi kommer i väg.

Inga kommentarer: