23 november 2010

Tänder

Jag brukar normalt inte ha några problem med att gå till tandläkaren. Troligtvis för att det brukar va den årliga undersökningen och den gör ju inte ont även om det svider lite i plånboken. Men denna gången var det nåt annat. Jag fick inflammation i en tand efter att jag varit ordentligt förkyld (inte ovanligt fick jag veta) och det gjorde ont! Dessvärre var tanden så illa tilltygad att den behövde rotfyllas och det har inte heller varit kul trots att bedövningen förstås gjorde att det inte kändes nåt, bara hördes när tandläkaren slipade bort nerver eller vad det nu var han gjorde. Nu har jag bara en gång kvar och då ska själva tanden byggas upp igen och sen ska jag betala....Enligt kostnadsförslaget (precis som om jag hade nåt att välja på) går kalaset lös på 5000 spänn. Förfärligt mycket pengar, visst, men vid närmare eftertanke är jag ju fri från tandvärk och det är värt ganska mycket, ungefär 5000 spänn.
Detta är faktiskt mitt sjuhundrade inlägg. Jag borde nog fira det på nåt vis.

Inga kommentarer: