23 november 2010

Hurra för Sigrid Combüchen!

Jag har precis läst Spill - en damroman av Sigrid Combüchen (Per håller på med den nu). Det var en härlig  bok som jag inte ville skulle ta slut. Nu har jag inte förmågan att beskriva varför den var så bra mer än att orden liksom fastnade och jag ville inte missa ett enda. Så är naturligtvis själva berättelsen fantastisk. Därför blev jag så glad när jag läste att boken är årets Augustvinnare. Hurra!

Att jag överhuvudtaget upptäckte Sigrid Combüchen kan jag förresten tacka Carin Mannheimer för. I programmet Mannheimer och Tengby på söndagsförmiddagarna tipsar "mamma-Karin" om läsvärda böcker. Om Spill avslutade hon ungefär så här: När jag hade läst sista sidan ville jag direkt börja om från början igen. Det tog jag fasta på som tur är. Mitt tips är följdaktligen: Läs den!

Inga kommentarer: