06 november 2010

Min man har köpt maskin!

Jag tror faktiskt att till och med Koffer och Jesse blir en smula avundsjuka när dom får ser denna farkost som Per hämtade hem i går förmiddag.
Fyrhjulingen ska Per har mycket nytta av framöver. Närmast kommer den att användas som snöplog, om det blir nån snö denna vinter förstås. Det kan man ju inte va säker på.
Helgen har i övrigt varit lugn. I går blev det en tur till Hovet där vi smyckade graven och tände ljus. Sen fikade vi på kondiset. Vi stannade också till i Åfors där vi var ensamma kunder (som inte köpte nåt) och i Strömbergshyttan där det däremot var ganska mycket folk som shoppade. På hemvägen stannade vi vid Lundens växthus och där var lika fint som vanligt. En vit cyklamen fick vi med oss hem.
Idag har det varit konstigt väder, ena minuten sol och nästa ösregn. Det blev ingen promenad just på grund av det utan vi åkte in till stan och gick först på porslinsmuseet/mässan och sen på marinmuseum. Trevligt!
Nu har vi just avverkat ett träningspass, Per på cykel uppe och jag med Friskispass framför TV:n nere. Det går alldeles utmärkt och är dessutom enkelt och roligt. I kväll blir det wienerschnitzel och potatisgratäng. Himmel va jag är hungrig! God helg!

5 kommentarer:

lindamagnus sa...

Vilket vrålåk! Leo kommer bli mäkta imponerad när jag visar honom den imorgon. /Linda

Lisa Ulrica sa...

qpelle vill ocksa ha en!

Lisa Ulrica sa...

wrrt6uuuuuuuuuuuuuui

sager pelle.2..454555555555555557

Lisa Ulrica sa...

Jesse gillar den ocksa!

Ulla o Curt sa...

Vi kan se hur stolt din man och min bror är. Nästan lite mallig för sin nya maskin, eller?? Kraaam