22 november 2010

Skärpning!

Jag har verkligen varit extremt dålig på att blogga på sistone och jag har ingen bra ursäkt heller. Kanske beror det på att inspirationen tryter när det är så grått och regnigt. Det är synd i så fall för det är ju nu det nästan finns obegränsat med tid...eller kanske inte riktigt... Möjligen beror det på att det inte händer så mycket helt enkelt.
Detta har emellertid faktiskt hänt:
Per har varit med sina Hovsamkamrater i Helsingör i regn/snö för att umgås och köpa julsnapsen. Medan jag väntade på att han skulle komma tillbaka fick jag en delikat middag hos Annika och Gert. Rådjurssadel med klyftpotatis och ugnsbakade rotfrukter. Supergott! Till efterrätt fick vi förrätten (avokado och räkor), som Annika i hastigheten glömt bort att hon gjort.. Vi pratade nog för mycket! Jag kan tala om att avokado och räkor är en utmärkt efterrätt;-)
I lördags räfsade Per löv (massor av löv), som han sen fraktade bort med hjälp av sin nya "maskin". Under tiden frostade jag av frysen. Inte så kul men skönt när det är klart. Nu får det plats en och annan kroppkaka och köttbulle i väntan på julen.
I går påbörjade Per badrumsprojektet. Det är inget jätteprojekt, men tillräckligt om man säger så. Det ska spacklas, förses med nya lister och målas. Sen blir det helt klart en tur till Ikea för att köpa ett par nya skåp till handdukar och sånt och lite nya krokar tycker jag att vi ska ha.
Jag återkommer väldigt snart för nu har jag skärpt mig!

Inga kommentarer: