07 augusti 2011

Böcker som ska med på resan

Resan, den som ska ägnas åt att läsa böcker under parasollet, äta grekisk sallad och dricka Retsina och grekiskt kaffe (det senare i små mängder eftersom det är så jävlulskt starkt), börjar närma sig. Det är därför dags att bestämma sig för vilka böcker som ska få följa med. Vi har en del hemma redan och idag ska vi förhoppningsvis hämta en packe pocketböcker från Adlibris. Förutsättningarna är egentligen bara att böckerna ska passa både Per och mig och att det inte får vara för finstilt för då ser inte Per att läsa utan att överanstränga ögonen. Dom här ska med tror jag:

Djävulens fjäder

Jag har läst flera recensioner som bådar gott!








 Ny bekantskap. Får se vad vi gillar henne.
 Ser jag fram emot.
Klassiker som jag naturligtvis borde läst för länge sedan. Bättre sent än aldrig dock och jag tror att Per också kan uppskatta den. Jag köpte boken på engelska (Wuthering heights) för ett tag sedan men har inte blivit färdig att sätta igång. Nu är det inte aktuellt eftersom jag inte tänker släpa med mig ett lexikon på resan.







Rosornas arv av Leila Meacham. Den är på 600 sidor och jag tänker mig att den är lagom lättläst under parasollet.
Omtalad och prisbelönt men kanske inte semesterlitteratur direkt. Det återstår helt enkelt att se.
Det finns mer oläst i hyllorna, men gränsen för vad man hinner på en vecka går väl här någonstans. Om jag skulle ta med en till får det bli del 1 av Pickwickklubben.

Inga kommentarer: