03 mars 2015

Födelsedagen

...börjar nu lida mot sitt slut och det tar minsann på krafterna att fylla år!
Tidigt i morse uppvaktades jag med vackert guldsmycke och sen var vi ute på kombinerad promenad och joggingrunda. Efter frukosten, som innehöll allt t.o.m. mousserande vin, gick vi på infomöte på en trevlig restaurang en bit härifrån. Mycket info blev det och det avslutades med att vi bokade in oss på en heldags guidad levadavandring i morgon. När vi kom tillbaka till hotellet hittade vi en bricka med diverse godsaker på och en födelsedagshälsning från hotellet. Trevlig gest! Efter en kort vila på balkongen begav vi oss in till centrum, ca 3 km till saluhallen/marknaden.

 
 
 
Massor av frukt och grönt, kryddor och fisk. På saluhallens terrass drack vi kaffe och sen gick vi och kollade linbanan. Jag ska våga åka den! Tre km tillbaka och ytterligare lite balkonghäng. Sen tog Per en simtur i inomhuspoolen medan jag tog tag i min något försummade styrketräning i gymmet.

Vi har avslutat dagen/kvällen med trerätters middag på restaurang Terrace D'Ajuda. Rökt lax till förrätt för oss båda, grillspett resp. espada till huvudrätt och glass resp. husets pudding (lite creme bryléaktigt).


Vi är galet mätta och trötta!
Nu är det dags att sova så att vi är pigga till morgondagens milavandring.
Dagen har varit härlig och jag är så tacksam för allt!

1 kommentar:

stinakl@ltkalmar.se sa...

Lotta! Vilken fantastisk födelsedag du fick. Nu önskar jag dig och Per fortsatt skön vecka på Madeira.
Kramar många Grattis så här dagen efter!//Stina