07 oktober 2016

Fredagsfys och fredagsmys!

Vi har jobbat på i dag precis som alla dagar här i träningsparadiset. Tre pass blev det och bestod i
      • 8.00  Sun salutation
      • 8.15  Löpning 5 km
      • 9.00  Frukost
      • 10.00  Body Combat (55 min)
      • 12.30 - 16.00 Sol och bad
      • 16,15 - 17.00  Styrketräning i gymmet.
 Body Combat-passet var inte alls meningen men jag råkade läsa fel i programmet och då fick det bli det trots att vi skulle varit på plats en timme senare för ett HIIT-pass. Per var inte nöjd alls för han gillar inte slag och sparkar. Inte jag heller egentligen men i det här formatet var det ganska kul. Per stod bakom mig och fotade lite under passets gång. Vi hade vår bästa James from UK som instruktör och han är en mästare på att få igång alla.



 Sol och bad stod sedan på vårt dagsprogram och det varade ända till kl. 16.  Härligt för i dag har det varit full sol hela dan. Sen var planen att vi skulle gå till gymmet för ett styrkepass innan fredagsmyset kunde börja. Eftersom Johanna en stund tidigare skickat ett SMS med en film där hon marklyfter 60 kg blev jag lite extra peppad. Den lille tävlingsjävulen i mig kom fram. Nu verkar det som vanligt inte funka med film här (ska åtgärda det när vi kommer hem) men på filmen gör jag faktiskt 5 reps med 55 kg på stången och det är mitt rekord!

På filmen här är det Johanna som lyfter 60 kg.

Efter fredagsfyset var det då dags för restaurangmiddag. Vi valde Las Playas och Per den djärva människan valde Baby goat (killing översätter jag det till) och jag som är mer feg valde entrecote. Per tyckte väl att det var fullt ätbart men ingen riktig höjdare.

Killingen

Entrecote

Utsikt från vårt bord

Hungrig kise som fick några bitar entrecote av mig.
 Vi avslutade med Cafe Machiato (jag) och
 Capirinhua (Per)
 Nu kollar vi om det finns nåt kul att se på Svt play innan vi slocknar den näst sista kvällen här.



Inga kommentarer: